Welkom op de registratie-pagina

Regeren is vooruitzien

Predictive Analytics in Finance

vrijdag 7 april 2017, Hotel Houten

De financiële sector transformeert in hoog tempo. Klantgedrag en klantvertrouwen veranderen sneller dan ooit. De wet- en regelgeving breidt zich razendsnel uit. Technologische vooruitgang geeft de digitalisering een enorme boost. Het zorgt voor transparantie, toenemende concurrentie en dito druk op kostenverlaging. En ondertussen krijgt u te maken met ‘de macht van de crowd’, innovatieve FinTech scale-ups, en ga zo maar door.

Data gedreven werken biedt kansen
Deze turbulente tijd kent uitdagingen, maar biedt ook uitgelezen kansen. De slimme inzet van big data, business intelligence en predictive analytics kan daarbij het verschil maken. Hoe vind en bind ik klanten? Hou houd ik ze tevreden? Hoe versnel ik processen en verlaag ik tegelijkertijd mijn kosten? Hoe word en blijf ik op een efficiënte en effectieve wijze compliant? Kortom, hoe innoveer ik mijn business met behulp van data?

Maar waar begint u?
Hoe zet u data in om voorspellingen te kunnen doen of factbase beslissingen te nemen? Hoe kunt u snel en effectief met uw data experimenteren? Met welke use cases start u? En welke business case zit daaronder ?

Op vrijdagochtend 7 april biedt Inergy aan de hand van een aantal klinkende cases een helder antwoord hoe u kansen kunt benutten om uw business te versterken!

Datadriven Marketing
Veel bedrijven zijn tegenwoordig overtuigd van het van nut en de noodzaak om meer en beter gebruik te maken van data. Waar het marketing betreft vooral met de intentie om de dienstverlening aan klanten te verbeteren. Data-driven gaan werken doe je niet zomaar. Marketing is bij veel bedrijven een domein waar creativiteit, fingerspitzengefühl en sentiment nog steeds een belangrijke rol spelen. Data gedreven werken maakt vaak alleen kans van slagen dankzij doorzettingsvermogen, zichtbare meerwaarde en een ‘coalition of the willing’, mensen die soms bereid zijn door muren te gaan. Martin de Lusenet* zal op inspirerende wijze stil staan bij een aantal aansprekende cases op het gebied van data-driven marketing, onder andere uit zijn tijd bij ING’. 

*Martin de Lusenet is sinds 2015 onafhankelijk consultant op het gebied van CRM & Analytics bij klanten als Ziggo, Halyk Bank (KZ) en de ANWB. Hij na zijn studie bedrijfseconomie ruim25 jaar bij ING gewerkt in allerlei rollen als medewerker en manager, altijd met een focus op ‘data’ vanuit business perspectief. Zijn laatste functie was die van manager Op Maat waarbij hij verantwoordelijk was voor de implementatie en innovatie van de 1-op-1 marketingstrategie van ING Nederland.

Hoera een DataWareHouse! Maar hoe verdienen we dat terug?
In 2014 is Obvion Hypotheken gestart met een eigen DataWareHouse (DWH). Sinds begin 2015 werken vier SCRUM-teams aan de bouw en het gebruik van het Obvion-DWH. In deze sessie een korte inkijk hoe zij werken aan de gezamenlijke missie ‘de échte waarde van data verzilveren’

Ronald Janssen is Manager Datamanagement en Product Owner BI-DWH bij Obvion

Beginnen is winnen
Wij zijn ervan overtuigd dat succes geen toeval is. Beter gefundeerde beslissingen op basis van Big Data, leiden tot beter resultaat. Voor veel bedrijven is de vraag dan ook niet óf ze aan de slag moeten met Predictive Analytics, maar hoe ze moeten beginnen. En precies op die vraag geven wij u graag het antwoord. We laten aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden zien dat klein beginnen vaak de sleutel is. En wie eenmaal aan de slag is, bouwt van daaruit gemakkelijk verder.

Waarom deelnemen? Tijdens deze ontbijtsessie laten we u kennismaken met een bewezen, pragmatische experimentele aanpak om effectief aan de slag te gaan met Predictive Analytics. Start uw dag goed op vrijdag 7 april en leer hoe u snel en efficiënt kunt beschikken over nieuwe inzichten uit data. En u zult zien: soms is het heerlijk om op de feiten vooruit te lopen.

Vul uw gegevens in

Bedrijfsnaam
Naam
Postcode Huisnummer
Straat
Plaats
E-mail
Via  
 
 




Algemene informatie

datum vrijdag 7 april 2017
tijd 08:00 uur - 10.00 uur
locatie Hotel Houten
Hoofdveste 25, 3992 DH Houten


Programma

programma

7.30 uur, Ontvangst en inloop

8.00 uur, Welkom en voorstelronde

8.15 uur, Datadriven Marketing
door Martin de Lusenet

9.00 uur, Hoera een DataWareHouse!
door Ronald Jansen

9.45 uur, Wrap up

Martin de Lusenet

 Ronald Janssen